pirr i magen 7000!

prao dag 2

denna dag har jag som sagt varit på brand avdelningen.imorse sa min pappa att det kanske blir ganska mycket lyssna och så idag.det började att jag kom till jobbet och vi gick och kollade så allt var på plats inför "rökdykar övningen" som skulle vara på morgon kvisten.. sedan så begav vi oss ut i en av brandbilarna och en brandförman visade mig runt,vi for ut till övningsbanan och testade vatten kanonerna på bilen osv.. sedan när vi kommit tillbaka kollade vi allt som fanns i bilen osv..TILLSSS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! radion började prata,en röst talade väldigt länge och brandförmannen kollade på mig med uppspärrade ögon (ungfär) . vi hade fått ett akutlarm om att ett litet flygplan på 8 personer hade larmat om att dom troligtvis inte får ner alla landningshjulen,det under nosen (längst fram på planet). min mage vibbrerade nästan av pirr...
vi tog och gjorde iordning allt och satte oss i bilarna och for ut till start possition och väntade på att det skulle komma osv..
efter som det lyser lampor inne i flygplanet när alla hjulen är klara för landning.och då hade en lampa inte börjat lysa och då uppfattar man ju det som om hjulet inte är kklart vilket det var så allt gick bra! tuurr!
sen fikade vi och pratade om vad som var bra och dåligt med det som hände och hur vi tog det osv.. för att ingen ska gå och känna nått efteråt..
sen så har vi haft den där övningen som gick rätt så bra,bilder på mig i den "cooola" dräckten kommer ut senare när jag fått bilderna!
kan inte kalla denna dag,som min pappa menade på den,bästa dagen på praoen hittills! :D


första fotbolls träningen ute,den hade vi ikväll.riktigt kul,jag är helt chockad över hur bra vi igentligen var! trodde aldrig något sådant! :) bra slit idag tjejer!!!
nu väntar läxor puhh.orkar inte göra dom helt ärligt.. ni skulle sett hur trött jag var imorse,pappa väckte mig som vanligt klockan sex och bilen går tjugo i sju ungefär....jag var typ uppe halv sju! det här tar kol på mig..

tack,för att du lyssnar.
guld värt!

eran felicia.




kommentera!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0